Kama fritid

I fredags var jag tillbaka på min gamla arbetsplats i Tenhult (pluggar just nu till lärare). Jag jobbar där under sommrarna och lite extra just nu.

En arbetskamrat hade fyllt år och ville bjuda sina kollegor på tårta denna fredag Han frågade då mig om jag skulle kunna fixa en tårta med företagets logga på. Fick lite smått panik då jag aldrig gjort något liknande förut! Vad tårtan skulle innehålla för smaker fick jag själv bestämma då min arbetskamrat inte hade några direkta önskemål. Smaklotten föll direkt på min klassiska fyllning med vaniljcreme, jordgubbar och vaniljgrädde, vet inte varför men denna fyllning är helt klart min favorit! jag spacklade tårtan med smörcreme och täckte den med hemgjord sugarpaste. Jag valde att göra en rektangular tårta för att kunna göra en större logga, hade blivit mycket krångligare med en mindre : )
Själva loggan har jag målat för hand med hjälp av en mall. Inte helt nöjd med resultatet men med lite träning kan det nog bli bättre...








Orginalet






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0