Hjärtat 25 år!!!

För två veckor sedan fyllde min kära sambo 25 år. Eftersom han spenderar ganska mycket tid framför datorn, han jobbar dessutom med datorer, ville jag få med detta i designen. Valet föll på en tvåvåningstårta i turkost och svart. För första gången klädde jag tårtbrickan, tyckte faktiskt att det blev ganska bra så det kommer jag nog göra fler gånger.

Tårtbottnarna var med chokladsmak och sedan fyllde jag tårtan med vaniljcreme, jordgubbar och vaniljgrädde. Känns som det är den enda fyllningen jag använt mig av på sistone. Jag spacklade tårtan med grädde och täckte med marsipan. Marsipanen var ett önskemål av födelsedagsbarnet då han tycker att det smakar bättre än sugarpaste. Dekorationerna är dock gjorde i sugarpaste eftersom sugarpaste tillslut torkar och kan då hålla formen för evigt...

Det blev en riktigt lyckat födelsedagsfirande!









Stora siffror gjorde i sugarpaste!




Alla datorprylar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0